luni, 24 noiembrie 2008

carti si trairi

Salut! …am revenit , e adevarat nu am mai scris de mult timp pe aici…dar totusi nu m-am lasat de scris , nu va faceti griji:P…doar ca poate m-am lasat dusa de val printr-o viata obisnuita ( sau cel putin am incercat :)) ), sau as putea spune :”nu am avut timp” cum fac majoritatea persoanelor cand ii intrebi ceva…intotdeauna sunt in lipsa de timp…asta e scuza perfecta , dar , sa fim seriosi , trebuie sa recunoastem ca atunci cand vrem cu adevarat sa facem ceva nu ne impiedica nimic, doar ca …suntem putin lasi sau lenesi si preferam sa spunem …”nu am timp”…dar cand il avem deschidem tv si uitam de noi…uff , treziti-va la realitate…ganditi pentru voi , nu va fie lene sau nu fiti lasi…in fine, deja deviez de la subiect…:)).
Azi o sa va scriu despre…carti, da despre carti, desi cred , de fapt sunt sigura ca in prezent sunt foarte putine persoane care mai citesc, din pacate. Dar…din fericire sunt una dintre aceia care inca mai fac asta si inca din placere , nu ca asa zice profa de romana sau citesc doar prin sesiuni carti de economie sau mai stiu eu ce (bine am citit si astea …doar trebuia , nu? lol ) , insa trec destul de des pe la biblioteca sa imi iau cate o carte…indiferent ce carte ar fi , imi place sa citesc tot , in functie de starile mele , in fine.
Acum ..pentru cei care nu citesc , o sa incerc sa descriu ce inseamna pentru mine a citi o carte…desi o sa fie cam greu si nu o sa cunoasteti niciodata senzatia aceea pana nu o sa o faceti voi insiva. Asadar… prefer sa citesc iarna, cand afara e frig…sa vad pe fereastra zapada sau cum copacii isi leagana crengile indemnati de vant, sa fiu undeva la tara si sa aud cum arde focul…uff , cred ca va las si fug repejor la tara :))…dar ma sacrific sa pot sa termin de scris :P….deci sa continui , sa recapitulam… iarna, undeva la tara si aaa…weekend! Asta e esential, cel putin pt mine e, sau daca nu e weekend …fac eu sa fie..:P, in fine.
Incep intotdeauna dimineata sa am timp sa termin cartea, imi pregatesc multe de baut (hey …ceai , ciocolata calda, nelipsitul cola, nu va ganditi la altceva :D, mai ales tu Mihai :)) iarta-ma ca nu m-am abtinut…sper sa ma mai adapostesti la tine in birou asa din cand in cand :P ) si incep sa citesc…timpul zboara si incet , incet parca intru in atmosfera de acolo , vad totul ca si cum as fi acolo , traiesc chiar si sentimentele personajelor, le simt fericirea sau tristetea , indoielile sau hotararea neclintita.
Pentru mine a citi o carte e ca si cum cineva mi-ar da sansa sa traiesc iar si iar , la fiecare carte parca am o alta viata…probabil acesta e unul dintre modurile in care evadez eu din realitatea aceasta sau un mod de a simti unele trairi . Oricum aceasta e perceptia mea despre carti…poate fiecare are alte pareri, sau simte altceva cu privire la asta…unii nu le acorda importanta , iar altii uita pur si simplu ca ar exista asa ceva…app era sa uit.. mai exista si internet…si asta ne ocupa tot timpul :)) sau destul de mult timp … fac parte si din categoria asta …”fan net” :P… in fine, acesta ar fi un alt subiect. Toate acestea fiind “scrise” sper ca atunci cand o sa treceti pe langa o biblioteca sau o librarie sa va amintiti de ceea ce am scris eu pe aici…si cititi o carte! Merita… ;)

2 comentarii:

Blendia Cristian spunea...

Bai ascultati-o ca stie ce spune! Pe mine unu m-ai convins :P Foarte marfa post-ul bravo tine-o tot asa!! :D

Anonim spunea...

:)
Cândva citeam şi eu cărţi;multe; fiindcă îmi plăcea;sau poate fiindcă mă făceau să mă simt altfel;puteam să evadez din cotidian,din mizeria pe care o simţeam atunci,puteam râde,puteam plânge,fericit sau trist în lumea cuvintelor.Acum nu mai citesc,acum sânt trist sau fericit în lumea mea,adevărată,unde alţii fac regulile,încearcă să mă facă "un bun cetăţean"aşa cum pe vremuri alţii voiau să mă facă un "copil bine crescut".Acum tristeţea e cronică,nu mai pot evada,încet şi poate sigur voi deveni un bun cetăţean;atunci,doar atunci nu voi mai fi cel mai iubit dintre pământeni.